Hyödyllinen ja asiakasta auttava sisältö verkkosivuilla parantaa yrityksen tunnettavuutta ja tuo lisää potentiaalisia asiakkaita hakukoneista. Teimme pikatutkimuksen siitä, miten tämän sivuston kolme eri-ikäistä blogiartikkelia on tuonut vuosien varrella vierailijoita sivustollemme. Kaikki artikkelit ovat ohjeartikkeleita liittyen WooCommerce-verkkokauppaan.

Ohjeartikkeli 1 = 1132 kävijää , 21kk

Vanhin käsiteltävä verkkokauppaan liittyvä ohjeen omainen artikkeli on yksi menestyksekkäimmistä. Tuotteen lisääminen WooCommerce verkkokauppaan on julkaistu Marraskuussa 2017, eli vajaat kaksi vuotta sitten. Kävijäseurantamme paljastaa, että koko aikavälillä sivulla on käyty 1132 kertaa

Ohjeartikkeli 2 = 460 kävijää, 10kk

Seuraava tutustuttava artikkeli on julkaistu Lokakuussa 2018, eli alle vuosi sitten. Maskutavat WooCommerce verkkokauppaan on kerännyt alle vuodessa 460 lukijaa. Ei paha tämäkään tunnin tai kahden työstä.

Ohjeartikkeli 3 = 29 kävijää, 2kk

Ohje toimitusluokkien lisäämisestä WooCommercen toimituskuluihin on suhteellisen tuore, ja syntyi sen jälkeen kun eräs opastusta tarvitseva verkkokauppias otti yhteyttä ja kysyi aiheesta. Hän oli lukenut ohjeen tuotteen lisäämisestä, mutta ei löytänyt tarvittavaa tietoa. Näinpä julkaisimme ohjeistuksen blogiin juhannuksen jälkeen, ja kahdessa kuukaudessa se on tavoittanut 29 vierailijaa.

Auta ja ohjeista, niin saa uusia asiakkaita

Luettuani Googlen ohjeistuksen kuinka sivuston hyödyllisyys määritellään, jäi mieleeni ajatus, että “tarkoitus auttaa vierailijoita” katsotaan positiivisenä ja luottamusta herättävänä eleenä.

Vaikka ilmaiseksi autettu asiakas ei välttämättä tuo suoraan rahaa pöytään, hän todennäköisesti muistaa yrityksesi seuraavalla kerralla kun tarvitsee taas apua. Ehkä asiakas ei ole vielä ostoikkunan kohdalla, mutta sekin päivä saattaa koittaa.

Sisältö auttaa yritystäsi menestymään

Suomalaiset käyttää Googlen hakukonetta noin 30 miljoonan haun päivävauhdilla, joten kohdistettavia hakusanoja riittää varmasti teidänkin yrityksen osaamisalueelta.

Kun verkkosivuja ryhdytään toteuttamaan tai optimoimaan, liikkeelle lähdetään tutustumalla kilpailijoihin hakukoneessa, sekä tekemällä hakusanatutkimuksen. Näiden avulla saadaan alustavia viitteitä siitä, millaisella sisällöllä yrityksesi löytää uusia asiakkaita.

×
×

Ostoskori

Lomalla!

Olemme lomalla 16.12.2019 – 06.01.2020 välisen ajan.

Jos tarvitset kuumeisesti apua, voit laittaa viestin alla olevalla lomakkeella. Autamme sinua mahdollisuuksien mukaan.