Verkkosisällöstä on tullut oleellinen tekijä yrityksen digimarkkinoinnissa sekä hakukonenäkyvyyyden kasvattamisessa. Sisältö on myös Googlen mukaan tärkein osa-alue verkkosivuillasi ja sen tärkeys on korostunut vuosi vuodelta. Kerromme tässä lyhyesti, kuinka sisältö tuo kohdennetusti aiheesta kiinnostuneita vierailijoita luoksesi.

Laadukas sisältö löytää kiinnostuneet kohdeasiakkaat Googlesta
Hakukoneet ovat edelleen suurin liikenteenohjaaja netissä, erityisesti jos puhutaan tiedon hakemisesta. Tästä syystä hakukonemarkkinointi on alati kasvava markkinoinnin muoto. Hakukoneiden kautta haetaan tietoa aina tiettyihin hakusanoihin liittyen, ja hakukoneiden tehtävänä on palvella tiedon hakijaa mahdollisimman sopivalla ja laadukkaalla sisällöllä, joka vastaa hakijan tiedustetun tarkoitusta. Suomessa taasen Google on ylivoimaisesti käytetyin hakukone, joten keskittykäämme siihen.
Hakukoneista, kuten Googlesta, saapuvissa vierailijoissa on jotain erityisen hyvää ja huomionarvoista: hakija joka näpyttää hakusanat Googleen, on tavalla tai toisella kiinnostunut hakusanojen sisältämästä aiheesta. Haun tekijä käyttää tiettyä hakutermiä, sekä etsii aktiivisesti tietoa. Tästä syystä haun tekijää voidaan kutsua lämpimäksi liidiksi ja aiheesta kiinnostuneeksi asiakasehdokkaaksi, kun hakutermi osuu aihealueeseesi.
Googlesta saat sisällön avulla kohdennettua liikennettä, joka on erityisen kiinnostunut hakemastaan aiheesta. Lisäksi jos sivusi löytyy Googlen luontaisten hakutulosten kärjestä, jopa mielikuva markkinajohtajasta voi tulla tiedonhakijan ajatuksiin.
Suunnittele sisältö hakusanojen perusteella
Palveleva ja laadukas sisältö on siis Google-näkyvyyden ja toimivan sisältömarkkinoinnin kulmakivi, mutta kuinka aloittaa aktiivinen sisältömarkkinointi verkkosivustolla? Tutustuminen hakukoneissa, erityisesti Googlessa, käytettäviin hakusanoihin avaa monta kysymystä ja auttaa suuresti sisällön suunnittelussa.
Sisältö tulisi aina suunnitella ja optimoida asiakasehdokkaiden Googlessa käyttämien hakusanojen ja termien perusteella. Tästä syystä aloitamme sisältömarkkinoinnin aina hakusanojen kartoituksella, jonka jälkeen sisältö on helpompi järjestellä oikeaan muotoon ja aiheeseen.
Alkuun tehtävässä SEO-auditoinnissa ilmenee kohdehakusanojen käyttömäärät, kilpailutilanne sekä saadaan vihjeitä sopivan sisällön tyypistä. Hakusanojen tutkimisen jälkeen on huomattavasti helpompi siirtyä suunnittelemaan hakijaa palvelevaa sisältöä, jolla on mahdollista parantaa Google-sijoituksia ja -näkyvyyttä.

Sisältömarkkinoinnin käynnistäminen
Kun halutaan lisää luontaista liikennettä hakukoneista verkkosivuille, on aika käynnistellä sisällöntuotanto ja Google-optimointi sivustolla. Kerran tuotettu laadukas sisältö palvelee vähintäänkin vuosia, houkutellen sopivat kohdistetut vierailijat paikalle ihan omalla painollaan. Mikä olisikaan yritykselle kiinnostavampaa markkinointia kun kohdennettu ja automatisoitu digitaalinen markkinointi?
Ennen sisällöntuotannon aloittamista on tarpeen harkita SEO-kartoituksen tekemistä ammattilaisen avustuksella. Tämän avulla päästään tehokkaammin kiinni itse sisältöön, voiden kohdistaa oikeanlaisen toimenpiteet oleellisiin hakusanoihin ja -termeihin juuri sopivilla sivuilla.
Jos sinulla on tunne, että parempi näkyvyys hakukoneissa voisi olla kannattava sijoitus, niin ota meihin yhteyttä. Tutustutaan yhdessä sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksiin yrityksellenne.

Liikenne kasvuun NYT!
Luuletko että sivustosi Google-näkyvyydessä voisi olla parannettavaa? Voisi hakukoneista löytyä se oikea markkinointikanava? Jos näin on, niin tipauta viesti alta, tutustumme tapausta ja palaamme pian asiaan!