Verkkosisällöstä on tullut oleellinen tekijä yrityksen digimarkkinoinnissa sekä hakukonenäkyvyyyden parantamisessa. Sisältö on myös Googlen mukaan tärkein osa-alue verkkosivuillasi. Kerromme tässä lyhyesti, kuinka sisältö tuo lisää aiheesta kiinnostuneita vierailijoita luoksesi.

Lisää liikennettä verkkosivuille sisältömarkkinoinnilla

Laadukas sisältö löytää kiinnostuneet kohdeasiakkaat Googlesta

Hakukoneet ovat edelleen suurin liikenteenohjaaja netissä. Niiden kautta haetaan tietoa aina tiettyihin hakusanoihin liittyen, ja Googlen sekä muiden hakukoneiden tehtävänä on palvella tiedon hakijaa mahdollisimman sopivalla ja laadukkaalla sisällöllä, joka vastaa hakijan tiedustetun tarvetta.

Hakukoneista, kuten Googelsta, saapuvissa vierailijoissa on jotain erityisen hyvää ja huomionarvoista: hakija joka näpyttää hakusanat Googleen, on tavalla tai toisella kiinnostunut hakusanojen sisältämästä aiheesta. Haun tekijä käyttää tiettyä hakutermiä, sekä etsii aktiivisesti tietoa. Tästä syystä haun tekijää voidaan kutsua lämpimäksi liidiksi ja aiheesta kiinnostuneeksi asiakasehdokkaaksi.

Suunnittele sisältö hakusanojen perusteella

Palveleva ja laadukas sisältö on siis Google-näkyvyyden ja toimivan sisältömarkkinoinnin kulmakivi, mutta kuinka aloittaa aktiivinen sisältömarkkinointi verkkosivustolla?

Sisältö tulisi aina suunnitella käytettävien hakusanojen ja termien perusteella, jotta siitä saadaan paras teho irti. Tästä syystä aloitamme sisältömarkkinoinnin aina hakusanojen kartoituksella.

Hakusanakartoituksessa ilmenee kohdehakusanojen käyttömäärät, kilpailutilanne sekä saadaan vihjeitä sopivan sisällön tyypistä. Hakusanojen tutkimisen jälkeen on huomattavasti helpompi siirtyä suunnittelemaan hakijaa palvelevaa sisältöä, jolla on mahdollista parantaa Google-näkyvyyttä.

Hakusanojen auditointi ahrefs
Hakusanojen tutkimisessa on suureksi avuksi hakukoneoptimoinnin työkalu, joka kertoo hakusanojen kilpailutilanteen, hakumäärät sekä muuta hyödyllistä tietoa.

Sisältömarkkinoinnin käynnistäminen

Kun halutaan lisää luontaista liikennettä hakukoneista verkkosivuille, on aika käynnistellä sisältömarkkinointi. Kerran tuotettu laadukas sisältö palvelee parhaillaan vuosia, houkutellen sopivat vierailijat paikalle ihan omalla painollaan.

Ennen sisällöntuotannon aloittamista on tarpeen harkita hakusanakartoituksen tekemistä ammattilaisen avustuksella. Tämän avulla päästään tehokkaammin kiinni itse sisällön tuotantoon, voiden kohdistaa oikeanlaisen toimenpiteet oleellisiin hakusanoihin ja -termeihin.

Voit ottaa meihin yhteyttä, niin tutustutaan yhdessä sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksiin verkkosivustollasi.