Chatbot yleistyy verkkosivuilla

Chatbot on alkanut yleistymään verkkosivuilla, tuoden interaktiivisuutta asiakaskontakteihin automatiikan avulla. Chatbotin idea on, että asiakkaasi juttelee robotin kanssa, johon on syötetty ennalta määritellyt, vastauksista riippuvat keskustelupolut.

Meidän verkkosivuille chatbot tuli mukaan tässä vuoden 2019 alkupuoliskolla, jonka kanssa on harjoiteltu saamaan paremmin kontaktia verkkosivujen vierailijoihin.

Chatbot yleistyy verkkosivuilla

Aikasemmin verkkosivumme oli perinteisten yhteydenottolomakkeiden varassa, ja muutokseen ryhdyttiin kasvavan kävijämäärän ja alhaisen yhteydenottomäärän takia.

Muutaman kuukauden käytön jälkeen ero on jo aika selvä. Tässä tapauksessa yhteydenottoja on alkanut putkahtelemaan chatbotista huomattavasti enemmän kuin yhteydenottolomakkeen kautta. Jos pitäisi arvioida, niin sanoisin että yhteydenottoja tulee chatbotin kanssa samaa tahtia viikossa kuin mitä yhteydenottolomakkeet toi aikaisemmin kuukaudessa. Välillä tuntuu että enemmänkin.

Samalla on tullut optimoitua ja kehitettyä keskusteluja, joiden avulla vierailijaan saadaan yhteys mahdollisimman hyvin. Chatbotilla voidaan tehdä oma yksilöllinen keskustelu vaikka jokaiselle sivulle erikseen, jolloin keskustelun kulku ja juoni on paremmin aiheeseen sopiva.

Meidän verkkosivuille chatbot tuli mukaan tässä vuoden 2019 alkupuoliskolla, jonka kanssa on harjoiteltu saamaan paremmin kontaktia verkkosivujen vierailijoihin.

Sisältöön upotettu chatbot

Yksi tärkeä ominaisuus chatbotille oli sisältöön upottaminen, jolloin keskustelurobotti istuu mukavasti sisällön joukkoon. Tässäpä esimerkki miltä chatbot näyttää upotettuna.

×
×

Ostoskori