WooCommerce-verkkokaupan konversio-optimointi
Konversio on erityisen merkittävä mittari verkkokauppiaalle. Konversio on jokin tietty asia, jonka verkkosivuston vierailija toteuttaa käydessään. Konversiona voi mitata uutikirjeen tilaamista, yhteydenottolomakkeen lähettämistä, tarjouspyynnön tilausta tai mitä vain tapahtumaa, jota sivustolla halutaan tavoitella.
Verkkokauppiaalle tärkein mittari konversiolle on myyntitapahtuma, eli tilaus verkkokaupasta. Koska verkkokauppa pystyy tekemään myyntiä omatoimisesti, myynnin konversio kannattaa laittaa tarkkailuun ja optimoitavaksi.
WooCommercen konversio-optimointiin liittyvät saman perusperiaatteet kuin muidenkin kauppapohjien suhteen: verkkokaupan täytyy olla myyvässä kunnossa alusta loppuun. Jokainen yksityiskohta, joka aiheuttaa kitkaa ostamisessa, on osaltaan heikentämässä konversioastetta.
WooCommercen kehitys paremmalle konversiolle
WooCommerce on siitä houkutteleva verkkokauppa-alusta, että sen kehittämisessä ei juuri ole teknisiä rajoitteita. Vastaavasti jokin pienen verkkokauppa-alustan muokkaaminen ja kehittäminen halutunlaiseksi voi olla lähes mahdotonta, koska alusta on pienillä resursseilla kasattu ja palveluntarjoajan tekemän kehitys on melko pientä.
WooCommercen rajattomat mahdollisuudet
Hienointa WooCommercen koversio-optimoinnissa on, että verkkokauppa-alusta perustuu avoimeen lähdekoodiin ja sitä voi kehittää kuka tahansa ilman rajoitteita. Vastaavasti lisenssillä myytävää suljettua järjestelmää voi kehittää vain sen omistaja, joten tällöin kaupan parantelussa saattaa olla huomattaviakin rajoitteita. Tämä ei taasen tiedä hyvää verkkokaupan koversio-optimoinnille, koska parannusmahdollisuudet ovat rajalliset.
Avoimen lähdekoodin WooCommerce antaa rajattomat mahdollisuudet koversio-optimoinnille
Sujuva ostotapahtuma - kattavat maksutavat
Verkkokaupan kassa, sen toimivuus sekä maksutavat ovat yksi oleellinen osa konversiota. Ensinnäkin kassasivun on toimittava kuten kuuluukin, sillä jos tilaaminen verkkokaupasta ei onnistu, on koversioprosentti tasan nolla. Toimiva kassa kattavilla maksutavoilla luovat parhaat lähtökohdat hyvälle konversiolle.
WooCommercelle on helppo kytkeä kotimaan markkinoille sopivat maksutavat verkkopankkipainikkeilla. Tämä takaa maksutapojen suhteen parhaan konversion. Kaikilta markkinoilla olevilta tunnetuilta maksuvälittäjiltä saa valmiin lisäosan WooComemrcelle, jolla maksujärjestelmä kytketään. Tarvitaan vain sopimus maksuvälittäjän kanssa ja kytkentä verkkokauppaan.
WooCommercen käytettävyys kuntoon
Jatkuu pian!