Verkkokauppa elää suorasta myynnistä ja kotimaan markkinoilla käytetyin hakukone Google pystyy tuomaan luontaista liikennettä verkkokauppaasi. Tästä syystä sinun tulisi olla erityisen kiinnostunut verkkokaupan Google-näkyvyyden parantamisesta. Hakukoneesta valuu aktiivisia kävijöitä sopivilla hakusanoilla, joiden avulla verkkokauppasi myynti kasvaa.

Google on Suomena markkinoilla ylivoimaisesti käytetyin hakukone, johon verkkokaupan hakukoneoptimointi kohdistetaan. Tällöin puhutaan Google-optimoinnista, ja tekemisen tavoitteena on parempi näkyvyys Googlessa laadukkaiden vierailijoiden sekä myynnin hankkimiseksi verkkokauppaan.

Google-näkyvyys on parasta markkinointia verkkokaupalle

Luontainen liikenne automatisoi verkkokaupan markkinointia

Verkkokaupalla on täysi potentiaali tehdä markkinointi- ja myyntityötä kellon ympäri ja vuoden jokaisena päivänä, ihan itsestään. Lisäksi verkkokaupoista tilataan yhtä sun toista tavaraa vuosi vuodelta enemmän. Verkkokauppa siis kukoistaa niille, jotka ovat saaneet hankituksi verkkokauppaan kiinnostuneita vierailijoita.

Myydäänpä verkkokaupassa sitten teetä, kukkia, nikotiinipusseja tai mitä muuta tahansa, niin orgaanisella Google-näkyvyydellä on merkittävä vaikutus verkkokaupan menestykseen.

Googlesta ja muista hakukoneista hankittu luontainen liikenne on yleensä hyvä sijoitus verkkokaupalle. Oikeaoppinen ja ammattitaitoinen Google-optimointi parantaa verkkokauppasi näkyvyyttä halutuilla hakusanoilla, tuoden aiheesta kiinnostuneita vierailijoita verkkokauppaasi.

Alla esimerkkinä kuvakaappaus SEO-työkalusta: lista näyttää tee-aiheisten hakusanojen hakumääräennusteet Googlessa kuukausitasolla.

SEO-työkalun hakusanalistaa teekaupalle. Volume tarkoittaa kuukausittaista hakumäärää Suomessa, käyttäen Googlen hakukonetta. Teekauppiaalle riittää hakusanoja Googlessa, kuten monelle muullekin.

Laadukkaita liidejä Googlesta

Hakukoneista saapuvat vierailijat ovat keskivertoa parempia.

Hakukoneista tulevissa vierailijoissa on erityistä se, että he ovat kirjoittaneet hakusanat Googleen ja etsivät tietoa aiheesta. Kyseinen kohdeasiakas on erityisen laadukas ollessaan aktivoitunut asian suhteen, sekä etsien tietoa hakusanoilla, jotka sopivat verkkokauppasi aihealueeseen. Google-optimointi tuo siis lisää vierailijoita verkkokauppaan, jotka ovat vielä erityisen laadukkaita.

Usein myös vierailija-anaytiikan kautta on havaittavissa, että hakukoneista saapuvat vierailijat liikkuvat aktiivisemmin sivustolla. Jos  esimerkiksi investoit markkinointibudjettiasi verkossa esitettäviin display-mainoksiin, niin pahimmillaan mainosta klikkaavien vierailijoiden poistumissuhde voi lähennellä sataa prosenttia.

Googlesta saapuva vierailija on aina käytetyn hakusanan takana olevan tieton perässä, ja on yleisesti ottaen kiinnostuneempi hakusanan aiheesta. Lisäksi vierailijoita saapuu jatkuvana virtana ilman erillisiä mainosponnisteluja.

Verkkokaupan Google-optimointi

Google-optimointi alkaa hakusanakartoituksella

Meillä verkkokaupan Google-optimointi aloitetaan aina hakusanakartoituksella. Ennen optimointia Googlessa käytetyt hakusanat sekä kilpailutilanne seulotaan tarkasti. Hakusanojen selvittäminen antaa paremman käsityksen kokonaisuudesta sekä lähtötilanteesta.

Sisältö on ensimmäinen askel hyvälle Google-näkyvyydelle

Google on rummuttanut vuosi vuodelta, että laadukkaaseen sisältöön panostaminen on ensisijaisen tärkeää Googlen hakukonenäkyvyydessä. Ilman kunnollista ja lukijaa palvelevaa sisältöä ei ole kunnon sijoituksiakaan. 

Google-optimointiin liittyy paljon muutakin kuin pelkkä sisältö, mutta tämä on ensisijaisen oleellinen asia huomioida. Lisäksi Googlessa täytyy huomioida hakusanan hakutarkoitus (englanniksi “search intent”), koska hakutarkoitus määrittää millainen sisältö on sopivaa.

Tarjous verkkokaupan Google-optimoinnille?

Jos tiedät tai tunnet, että verkkokauppasi Google-näkyvyys voisi olla nykyistä parempi, niin suosittelemme ottamaan yhteyttä Google-optimoinnin asiantuntijaan. Google-optimointi on monipuolista parannustyötä, jossa on ymmärrettävä asioiden merkityksellisyys oikeassa suhteessa.

Google-optimoinnissa käytämme erillistä hakukoneoptimoinnin työkalua, jonka avulla päästään pintaa syvemmälle tutustumaan hakusanoihin sekä kilpailutilanteeseen. Ota yhteyttä, niin tutustutaan yhdessä verkkokauppasi Google-näkyvyyden tilanteeseen ja mahdollisuuksiin.