Millaiset on hyvät kotisivut? Erityisesti yrityksen kotisivuille on oleellista, että ne löytyvät Googlen hakukoneesta hyvin sivuston aiheeseen sopivilla hakusanoilla ja käännyttävät näistä kohdennetuista vierailijoista uusia asiakkaita. Tämä on näkemyksenne hyville kotisivuille, syventykäämme aiheeseen tarkemmin.
Millaiset on hyvät kotisivut?
Lähtökohtaisesti hyvät kotisivut on yritykselle kannattava investointi eikä kuluerä. Tämä tarkoittaa, että kotisivut on myyntityöhön kykenevät, toisekseen kotisivujen tulisi löytyä niille parhaalta markkinapaikalta, eli hakukoneista sopivilla hakusanoilla.
Kun kyseessä on yrityksen kotisivut, niiden ensisijainen tehtävä on markkinoida ja myydä. Kotisivuja voidaan myös kutsua yrityksen tärkeimmäksi markkinointialustaksi näinä päivinä, koska hakukoneista on tullut kohdennetun tiedon hakemiseen vakiokanava.
Kotimaan markkinoista puhuttaessa Google-näkyvyys yhdistettynä ammattimaiseen ja optimoituun sivustoon tarkoittaa hyvää sivustoa yritykselle. Tällöin yritys esiintyy Googlen hakutuloksissa sille sopiville kohdeasiakkaille, joka on jo itsessään pönkittämään mielikuvaa hyvän markkina-aseman saavuttaneesta toimijastaa alalla. Mielikuvan lisäksi yrityksellä on mahdollisuus hankkia uusia asiakkaita hyvien kotisivujen avulla, uudesta ja kohdennetusta hakukonenäkyvyydestä.
Google-optimointi parantamaan kotisivujen näkyvyyttä
Hyvät kotisivut löytyvät Googlen hakukoneesta niille sopivilla hakussanoilla, saaden aiheesta kiinnostuneita kohdennettuja vierailijoita luontaisella tavalla. Niin Google-hakujen kuin verkkosivustojen määrä jatkaa kasvuaan, joten myös kilpailu hakukoneissa kovenee jatkuvasti. Hakukonenäkyvyydessä parasta on kohdennetut vierailijat: jokainen hakukoneista saapunut vierailija on oisoittanut kiinnostusta aiheetta kohtaan tehdessään Google-haun, ja etsii tietoa aiheesta.
Kun kotisivut toteutetaan yritykselle, hyvä Google-näkyvyys on kaikkea muuta kuin varmaa, ellei siihen erikseen kohdisteta resursseja. Yleensä kotisivut tai verkkokauppa vaatii erillisiä täsmällisiä toimenpiteitä, joita voidaan kutsua Google-optimoinniksi. Tämä on juuri Googlen hakukoneeseen keskittynyttä hakukoneoptimointia, koska erityisesti Suomessa se on ylivoimaisesti käytetyin hakukone.
Google-optimoinnin potentiaali selviää parhaiten erillisellä SEO-auditoinnilla, jossa selvitetään kotisivujen lähtötilanne sekä hyödyntämättä oleva potentiaali hakukoneissa. SEO-auditoinnin avulla on helppo kohdentaa oikeanlaiset parannukset oikeisiin kohteisiin.
Kotisivujen vierailijoista maksavia asiakkaita
Kun puhutaan yrityksen kotisivuista, pelkät vierailijat kotisivuilla eivät tuo suoranaista lisäarvoa viivan alle. Sen sijaan hyvät kotisivut käännyttävät vierailijoista uusia asiakkaita, jolloin hyödyt alkavat tukemaan toisiaan. Kun halutaan kotisivuista myyntikuntoiset ja parhaan suorituskyvyn omaavat, on tarpeen tutustua sivuston konversio-optimointiin.
Konversion tarkoitus on parantaa sivuston hyötysuhdetta. Kotisivuja konversio-optimoimalla sivustoa parannetaan siihen suuntaan, että vierailijat tekevät haluttuja toimenpiteitä sivustolla. Kun vierailija jättää esimerkiksi toivotun tarjouspyynnön tai yhteydenoton, on konversio tapahtunut.
Kun sivuston koversio on kunnossa, kyseessä on myyvät kotisivut, jotka tekevät myyntityötä itsenäisesti. Onnistuessaan tämä on osa yrityksen myynnin automaatiota hyvällä hyötysuhteella.
Apua hyvien kotisivujen toteuttamiseen
Jos olet tullut ajatuksiin, että yrityksellesi tarvitaan hyvät kotisivut, on hyvä aika tehdä asialle jotakin. Kotisivujen parantaminen lähtee käyntiin ottamalla yhteyttä asiantuntijaan, jolla on näkemystä kotisivujen markkinointipotentiaalin hyödyntämisestä hakukoneiden ja sivuston optimoinnin avustuksella.
Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin tutustutaan tapaukseesi ja katsotaan miten yrityksen sivustosta saadaan mahdollisimman hyvä ja hyödyllinen kokonaisuus.