Yrityksen kotisivujen hinta on suhteellinen käsite ja mietityttää monia. Kuinka paljon yrityksen kotisivuista kannattaa maksaa, ja mistä tietää että rahat ei mene kankkulan kaivoon?
Mihin yrityksen kotisivuissa kannattaa sijoittaa?
Kun hankitaan kotisivut yritykselle, projekti osaa olla haastava ja hermoja raastava, varsinkin ilman aikaisempaa kokemusta. Ennen kuin ryhdyt miettimään kotisivujen hintaa, kannattaa ensin syventyä siihen, mitkä ovat kotisivujen tavoitteet sekä mitä onnistuneella toteutuksella voidaan saada aikaan.
Ensisijaisesti kotisivujen tulisi olla yrityksen myyntimies ja digitaalisen markkinoinnin kulmakivi. Ne löytävät aiheesta kiinnostuneista vierailijoita hakukoneista, puhuttelevat asiakastasi menestyksekkäästi sekä tuovat uusia asiakkaita.
Kotisivujen ensisijaisesti tärkein osa-alue on sisältö. Laadukas sisältö auttaa sivuja löytymään hakukoneista, sekä ovat tärkeä osa yrityksesi viestintää. Ulkoasu tehdään vahvistamaan yrityksen viestiä.
Lähde liikkeelle siitä, että käyt läpi tavoitteesi ja etsit tekijän jolta löytyy ymmärrystä tavoitteillesi sekä järkevän oloinen suunnitelma tavoitteiden saavuttamiseksi.
Mistä kotisivujen hinta muodostuu?
Kotisivuprojekti voi tuntua haastavalta aloittaa, jos tiedossa ei ole tunnettua ja luotettavaa tekijää. Kylmä tarjouspyyntökierros kotisivujen tekijöille, ja tilanne saattaa olla vieläkin kaoottisempi. Sähköpostissa roikkuu useampi tarjous kotisivujen toteutuksesta, ja kotisivujen hinta hyppii halvasta kalliiseen jokaisen tekijän selittäessä omaa myyntitarinaansa.
Teknisesti ottaen yrityksen kotisivujen hintaan vaikuttavat esimerkiksi
- sivuston laajuus,
- kotisivujen suunnittelu,
- sisällön tuotanto,
- ulkoasun vaatimukset,
- käytettävä alusta ja
- verkkosivujen toiminnot.
Sivuston tekniset seikat ei kuitenkaan itsestään tarkoita mitään. Tämän huomaat lähettämällä tarjouksen verkkosivuista tarkoilla vaatimuksilla, mutta saat silti tarjouksia valtavilla hintaeroilla. Tähän on yhtenä syynä se, että asioita voi tehdä monella eri tavalla sekä hinnoitella omalla tyylillä.
Osaaminen ja toimitusvarmuus maksaa
Kotisivujen tekijöitä ja kauppaajia on liikenteessä melkoiset määrät ja meno on kuin villissä lännessä. Totetutustapoja on valtavasti, mutta tärkeintä on, että tekijällä on tarvittava ymmrrys, näkemys ja ammattitaito.
Jos kotisivujen toteutus on yhtään haastavampi, tarvitaan tekijältä näyttöjä asian ymmärtämisestä sekä vastaavien projektien hoitamisesta kunnialla. Yleensä tekijän kokemuksen ja referenssien kasvaessa kasvaa myös kotisivujen hintalappu.
Henkilökohtainen palvelu maksaa
Niin kuin kotisivujakin voi tehdä monella tavalla, voi myös palvelun järjestää monella eri tavalla. Halvimman pään toteutuksissa tuntuu toisinaan olevan henkilökohtaisen palvelun puutetta havaittavissa. Hommat tehdään mahdollisimman nopeasti liukuhihnatyönä, sivut ulos ja lasku maksuun. Seuraava projekti, ja edellisen yhteydenottoihin vastataan jos jaksetaan.
Kun palvelu on kunnossa, asiakkaan kanssa kommunikoidaan tehokkaasti, ja puhelimeen vastataan vielä laskun maksamisen jälkeenkin.
Uuden yrityksen kotisivut
Uuden yrityksen tilanne on usein haastava kotisivujen hankintaan liittyen. Usein uusi yritys on liikkeellä hyvinkin rajallisella budjetilla, mutta samalla kotisivut ja verkkonäkyvyys voisi olla kassavirran kiihdyttämiseksi tarpeen.
Uudelle yritykselle olisi kuitenkin tärkeintä tehdä kotisivut mahdollisimman pikaisesti hakukonenäkyvyyden aloittamiseksi sekä prosessin nopeuttamiseksi.
WordPress-kotisivujen hinta
Teemme ainoastaan WordPress-kotisivuja asiakasyrityksillemme. WordPressilläkin voi tehdä kotisivut monella eri tavalla, ja näihin tapoihin sisältyy myös vähemmän hyviä ratkaisuja. Halvimmillaan WordPress-kotisivut voi saada jopa muutamalla satasella, jos sattuu löytämään sopivan tekijän. Meillä kotisivujen hinta WordPressillä toteutettuna on alkaen 1500 € +alv.
Jos teemme kotisivut yrityksellesi, takaamme että
- olet tyytyväinen lopputulokseen,
- kotisivut toimivat kuten pitääkin,
- yritysilme on edustava ja
- saat hyvää palvelua.
Käy tutustumassa WordPress-hintalaskuriin, ja vilkaise mitä verkkosivut yrityksellesi voisi mahdollisesti kustantaa.